olaszmamma

kalandozások,kóstolgatások,kacarászások és kámpicsorodások Itáliában

Briançon, a meseváros

2015. február 08. 16:23 - ricchiepoveri

Világéletemben elkötelezett híve voltam  a határmenti turizmusnak, és míg ez Magyarországon a szabadkai
burekezést, addig olaszországi életemben franciaországi baguettezést jelent. Legkedvesebb úticélunk a közvetlenül az  olasz-francia határon fekvő Briançon, Európa második legmagasabban fekvő városa, aminek neve főleg a síelők körében ismert. Valójában nem kell kivárni a síszezont, bármikor érdemes erre kirándulni, hiszen van itt bőven gyönyörködnivaló, nem véletlenül világörökségi-helyszín is (Vauban által tervezett erődítményéért). Tekintettel a szezonra,  valószínűleg mostanában jár arrafelé a legtöbb magyar turista, ha valaki a közelben síel, ki ne hagyja!

A képeket természetesen nem most hétvégén kattintottam, hanem egy szeptember vasárnapi városnézős
kiránduláson, de a lényeg ugyanaz, csak most valamivel fehérebb lehet az összkép.

Ha röviden akarnám összefogalni, csak annyival jellemezném, hogy a városka  olyan, mintha egy jobban sikerült tévés  mesejáték díszlete lenne, a főtere konkrétan, mintha a Süsüből kacsintana ki. Itt aztán tényleg megállt az idő, és milyen jól tette! A szemnek bőven akad falnivaló:  középkori erődítmény-rendszer, városfalakkal körülölelt központ szűk utcákkal, miniatűr terekkel, színes épületekkel.

A tálaláshoz pedig nagyon értenek a franciák, akad itt mindenféle kötelező délfrancia elem, hercig kis
kirakatok, levendula ipari mennyiségben, az összes elképzelhető formában; a pékségekből szivárog a vajban
tocsogó, frissen kisült croissantok illata; az utcákon palacsinta készül.

Ha végig akarunk menetelni az erődökön , akkor komplett egész napos a program, és még a testedzés is
garantált.  Aztán ha a nagy sétában kipurcantunk, szívhatunk hegyi levegőt bőséggel, csodálhatjuk a város
körüli hegyeket,  majd a hónunk alá csapott baguettel boldogan térhetünk haza, vagy a pályaszállásra. Vive
la France!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.08. 21:28:39

Gyönyörű vidék, mi nyáron látogattunk el ide többször is. Az egyetlen bibi hogy májusban is talál az ember havas útvonalakat...

Hihetetlen amikor a 30 fokos tengerparti hőségből pát óra alatt a havas hágókon találja magát az ember...

szsuzsanna 2015.02.24. 11:20:26

A Montgenévre hágón át vezető út is gyönyörű, szerintem... -(ott szoktatok átmenni?)
Sajnos, mindkétszer hideg volt, és esett amikor ott jártunk...-(nyár és ősz), -ezért, sem az erődöt, sem a várost nem láttuk..

-Ha egyszer, úgy lesz időtök, okvetlenül menjetek le az N94-en, a Durance folyó mellett, a Serre-Poncon-hoz (60 km).
Ez a Durance-ból "legátazott", mesterséges víztározó tó, -aminek a partján a D954-es panoráma úton végig lehet menni.
Szerintünk meseszép. Kilátópontok, parkolók, "piknikelő helyek", stb-stb.
Mi ősszel voltunk, gyönyörű napsütésben, amikor, csodálatos, színes levelű, termésű bokrok, fák tömegei "díszítették" a környékét, és mindenhonnan, teljesen más színű volt a tó... ---bocs. az ömlengésért, de tényleg csodaszép...

Nem akarok "visszaélni", de pl. a Grand Canyon du Verdont is, "okvetlenül meg kell nézni!"...
-Bocs., jobb ha abbahagyom, mielőtt még túlságosan belemerülnék a "Vive la France-ba", -vagyis, hogy elkezdjem sorolni, a -"környékbeli csodákat"....

ricchiepoveri · http://olaszmamma.blog.hu/ 2015.02.28. 07:37:42

@szsuzsanna: Montgènevre ismeros igen,ott szoktunk atmenni,csak nekunk Monginevro :-). Nagyon tetszik az egész Provence-Alpes-cote d'Azur meg az Hautes Alpes is,de azért a cipész maradjon a kaptafajanal,es Viva l'Italia! :-D